به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران, عباسعلی نجفی اظهار داشت: از اين تعداد، ۲۹ پرونده رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۹پرونده شركتهای حمل و نقل باربری و مسافری در كميسيون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسيدگي قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافررا شامل : جذب مسافر از روشهای غیرمتعارف، برخورد نامناسب راننده، صدور صورت وضعیت و برقراری سرویس برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و غیره بوده که در جلسات کمیسیون به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.
وی در خصوص تخلفات انجامشده در بخش حمل و نقل کالا نیز گفت: عدم رعایت ضوابط و مقررات تهیه و تنظیم بارنامه، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجامشده از سوی شرکتهای حمل و نقل کالا بوده است.
لازم به توضیح است :عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار وعدم رعایت سوار نمودن مسافر و عدم صدور بلیط در بخش مسافر بوده است .